А тем временем...

В мире

Facebook

Главная » Аналитика

Создана: 23 October 2014 в 16:33

Парламентська передвиборча кампанія-2014 у медіа-сфері: Інститут масової інформацїі назвав партії – основних замовників джинси…

Основною відмінністю парламентської передвиборчої кампанії 2014 року у медіа-сфері стало суттєве зменшення адміністративного ресурсу, який раніше використовувався владою для розміщення прихованої агітації в ЗМІ. Однак, у той же час, в інформаційній сфері так і не відбулося змагання програм партій та змістів - на перше місце вийшли гроші та інтереси власників. А в цілому по Україні - низка сайтів піддавалися потужним кібер-атакам. У період із 11 по 17 жовтня в Україні зафіксовано 4 порушення в категорії «Фізична агресія», 6 випадків Інтернет-тиску та по одному випадку в категоріях «Непрямий тиск», «Цензура. Доступ до інформації», «Захист свободи слова». Такими є результати дослідження Інституту Масової Інформації (ІМІ), що проводилось в Києві та 14 регіонах країни в період передвиборчої кампанії. А ще ІМІ та ОПОРА розробили безкоштовний мобільний додаток для журналістів, які працюватимуть на виборах…

Фото: Без слів.

Опрос

Как вы оцениваете свой «добробут» - уровень жизни?

Показать результаты

Loading ... Loading ...

Основними замовниками прихованої політичної реклами в загальноукраїнських друкованих ЗМІ стали «Сильна Україна» (27% від всіх замовних матеріалів), «Опозиційний блок» (20%), та партія «Батьківщина» (16%), «Свобода» (9%), «Народний фронт» (8%).

В онлайн-виданнях найбільше приховано піарились «Батьківщина» (23% від загальної кількості прихованої політичної агітації), «Опозиційний блок» (21%), партія «Заступ» (14%), КПУ (11%) та «Радикальна Партія» (10%).

В регіональних друкованих та інтернет –виданнях найбільше матеріалів з ознаками замовлення було розміщено на користь партій «Сильна Україна» та «Опозиційний блок» по 22%, другу сходинку розділили «Блок Петра Порошенка» та «Радикальна партія» по 8% від загальної кількості замовних матеріалів.

Найбільш рівномірно на території України піарився «Блок Петра Порошенка», який практично однаково розміщував приховану агітацію у всіх регіонах. «Сильна Україна» спрямувала 91% прихованої агітації та Схід та Південь, «Опозиційний блок» - 82% на Схід та Південь, «Радикальна Партія» - 77% всієї агітації партії було спрямовано на західні регіони.

Ще однією тенденцією є різке збільшення «чорного піару», що склав 5% від усіх проаналізованих матеріалів.

Найбільше «чорного піару» в регіонах використовували проти «Блоку Петра Порошенка» (16 матеріалів), «Народного фронту» (14), «Радикальної партії», «Опозиційного блоку» та «Громадянської позиції» (по 5 матеріалів).

Партіями-лідери із розміщення немаркованих рекламних матеріалів на свою користь у регіонах країни стали: «Сильна Україна» (22%), «Опозиційний блок» (22%), «Радикальна Партія» (8%), та «Блок Петра Порошенка» (8%).

Найбільшу кількість корумпованих журналістських матеріалів під час моніторингу зафіксовано в Запорізькій (203), Дніпропетровській (201), та Херсонській (178) областях.

ЗМІ давали зведення про виборчі поїздки політичних лідерів, «щасливі виборчі номери», «допомогу пораненим», однак бракувало інформації про програми партій та про змісти, які вони несуть.

В рамках моніторингу брались до уваги матеріали рекламного або іміджевого характеру, що спрямовані на отримання політичних девідентів, і розміщені з порушенням закону, - тобто, без позначок: «реклама», «на правах реклами», «політична реклама», «політична агітація», «агітація» тощо.

Було проаналізовано 14 регіонів, в кожному з яких моніторились 4 видання (2 друковані та 2 Інтернет) 56 видань загалом, а також 6 друкованих загальнонаціональних видань («Факти», «Комсомольская правда в Украине», «Сегодня», «Газета по-українські», «Корреспондент» та «Український тиждень») та 4 онлайн-виданя («Ліга», «УНІАН», «Обозреватель», «LB.ua»).

Загальна кількість матеріалів замовного характеру, що виявили експерти в регіональній пресі - 1581 з них 5% (80 матеріалів) «чорний піар», 52% (828) матеріалів з ознаками замовлення на користь політичних партій та 43% (673)на користь кандидатів, що балотуються по мажоритарних округах.

В друкованих загальнонаціональних виданнях виявлено 197 матеріалів замовного характеру 17 (9%) з них на користь кандидатів, що балотуються по мажоритарних округах. Центральні онлайн-виданя розмістили 115 матеріалів, що містили в собі ознаки замовлення.

А загалом по Україні - низка сайтів піддавалися потужним кібер-атакам. У період із 11 по 17 жовтня в Україні зафіксовано 4 порушення в категорії «Фізична агресія», 6 випадків інтернет-тиску та по одному випадку в категоріях «Непрямий тиск», «Цензура. Доступ до інформації», «Захист свободи слова».

Категорія «Фізична агресія»

Під час мітингу під прапорами партії «Громадського руху України» на площі Ринок у Львові на журналістку «24 каналу» Марту Когут напали мітингувальники. Також протестувальники намагались перешкодити оператору проводити зйомку.

В Новій Каховці Херсонської області у вікно редакції газети «Деловые новости» кинули цеглину. Вона була замотана в газету редакції з критичною статтею про кандидата по 184 округу Анну Горкун.

У Лисичанську Луганської області група озброєних людей з батальйону «Айдар» намагалася захопити телерадіокомпанію «Акцент», але волонтери представника командування АТО в Лисичанську Віталія Шведова відстояли ТРК.

У Запоріжжі керівник кредитної спілки напав на журналістів ТРК «Алекс» Аліну Сиревич та оператора телеканалу Олексія Демченка.

Категорія «Цензура. Доступ до інформації»

Терористи блокують сайти на окупованій території. Керівництво «ДНР» (Донецька область) зобов'язало всіх Інтернет-провайдерів, які працюють на підконтрольній бойовикам території, зареєструватися як ЗМІ і платити «податки» терористам. Реєстрація проходить під загрозою фізичних покарань. Створюється «єдиний реєстр» українських сайтів, що підлягають блокуванню.

Категорія «Непрямий тиск»

У Сумах телевізійні програми «Подробности», «Подробности недели» и «Черное зеркало», які виходять на телеканалі «Інтер», «глушать» невідомі.

Інтернет-тиск

Мережа міських сайтів «СitySites» потерпала від кібер-атак. Так сайти Кривого Рогу 0564.ua, Маріуполя 0629.ua, Запоріжжя 061.ua, Луганська 0642.ua, Луцька 0332.ua, Рівного 0362.ua, Львова 032.ua, Тернополя 0352.ua потрапили під потужні кібер-атаки та не працювали.

Категорія «Захист свободи слова»

У Кременчуці Полтавської області приватна телекомпанія «Візит» припинила мовлення на знак протесту проти тиску з боку влади, журналісти каналу вимагають незалежної редакційної політики.

…Відтепер журналісти, які будуть працювати на виборах, зможуть оперативно дізнатись про важливі етапи передвиборчого процесу, на що звернути особливу увагу у день виборів, про свої законні професійні права, і навіть подати скаргу про порушення в режимі онлайн.

Відповідний мобільний додаток для Android під назвою «Вибори 2014» було розроблено Інститутом масової інформації та Громадянською мережею ОПОРА. Додаток можна безкоштовно завантажити на смартфон з безкоштовної платформи Google Play.

У додатку в зручній інтерактивній формі подаються наступні розділи:

«Посібники» - містить два посібники - для спостерігача та журналіста. В посібнику для журналіста детально описуються права журналістів на виборах, виборчий процес, доступ до інформації та поширення інформації. Важливо, що окремо описані основні порушення під час виборчого процесу та правильне оскарження цих порушень.

Розділ «Типологія порушень» розкриває основні види порушень та їхні ознаки, щоб журналісти могли оперативно їх відслідкувати. Там містяться також посилання на закони, що засвідчують дані порушення.

«Закон про вибори» - поданий актуальний Закон України «Про вибори народних депутатів України» з інтерактивним змістом.

У розділі «Журналісту: заповнити скаргу» можна швидко повідомити ІМІ про порушення, яке скоєно по відношенню до журналіста. Інститут масової інформації фіксує всі випадки порушень прав журналістів та в подальшому повідомляє про це міжнародні організації та органи внутрішніх справ, слідкує за ходом розслідувань по фактах порушень, а медіа-юристи ІМІ надають правову допомогу постраждалим журналістам.

В мобільному додатку також вказані номери телефонів гарячих ліній, куди можна подзвонити і повідомити про порушення.

Для отримання додаткової інформації відвідайте www.imi.org.ua і www.freedomhouse.org/ukraine-media-watch.

Автор: Звіт підготовлено в рамках проекту «Мережа медіа-спостерігачів», який виконує ІМІ за підтримки Freedom House та МЗС Норвегії.
Источник:«Политика&Деньги» - politdengi.com.ua.

Нашли ошибку? Выделите и нажмите Ctrl+Enter

Ваш запрос обрабатывается....

Комментарии - Нет комментариев

Добавить комментарий

Развернуть форму



Актуально...

Самые обсуждаемые

Популярные

47 queries. 0.229 seconds.
47 / 0.229 / 13.03mb