А тем временем...

В мире

Facebook

Главная » Блоги

Создана:

Юлія Сущенко: Весна. В новинах пробивається “джинса”. Огляд новинних матеріалів найпопулярніших одеських ЗМІ.

Другий моніторинг місцевих новин найпопулярніших одеських ЗМІ пройшов із 22 лютого по 6 березня.  Мета дослідження – виявити, як регіональна преса висвітлює діяльність місцевої влади та ГО, ЖКГ. Було проаналізовано найпопулярніші одеські видання: онлайн “Думская.нет” і “Таймер”, випуски новин  “7 канала” та  “1 Городского”, газети “Вечерняя Одесса” та “Одесская жизнь”. Всього – 946 матеріалів.

Кримінал, паркет, джинса – найпопулярніші жанри інтернет ЗМІ.

Минулого моніторингу, який проходив з 26 жовтня по 8 листопада, в тих же виданнях було проаналізовано 637 новин. Зростання кількості видали інтернет видання – з 408  до 740. Також побільшало в цих інтернет-виданнях і джинси: з 9 матеріалів до 17. Більшість із них належить Таймеру – 12. В обох виданнях всі ці випадки стосуються місцевих політиків.

Чи можна за новинами найпопулярніших регіональних видань скласти об’єктивну картинку дій органів місцевої влади, громадських організацій та ЖКГ?  Можна, але якщо ви будете читати різні видання і не будете брати до уваги заголовки, які  мабуть мають на меті посіяти жах в душах та мізках українців.  Особливо такими заголовками  виділяється видання “Таймер» 22.02: “СБУ и националисты задержали сторонника порто-франко»

“Жители Одесской области стали больше воровать и разбойничать, но меньше убивать и насиловать”.

Позитивні новини на “Таймері“ можна побачити лише в паркетних матеріалах від мерії Одеси та Білгорода-Дністровського, адміністрації портів, подій культури: із 47 матеріалів про діяльність місцевої влади – 24 “паркет”. До речі,  новини, що стосуються діяльності обласної влади журналістами видання досліджуються більш ретельно – жодного паркетного повідомлення. Більше третини (35%) матеріалів про владу носять негативний характер, але стандарти якості – збалансованості та достовірності досить високі завдяки тому, що видання швидко реагує на події, виставляє спростування чуток та посилається на документи, спостерігає за перебігом резонансних подій.

Колеги по першому місці в рейтингу популярності серед новинних сайтів, видання “Думська.нет” також стали давати більше джинси: з 1 повідомлення восени до 5 зараз. Владного «паркету» досить багато: 12 матеріалів із 30. В інших же матеріалах щодо діяльності місцевої влади чимало критики, особливо там, де  йдеться про будівництво всередині міста, та діяльність обласної влади (17%).  Але якісних стандартів у таких новинах було дотримано стовідсотково. Також треба відзначити, що скандальних “жовтих” заголовків на Думській майже не зустрічається.

Щодо загального враження від видань. На обох сайтах – засилля кримінальної хроніки від органів внутрішніх справ, рятувальників , органів прокуратури. Ці новини займають до половини всіх новин. Таймер публікує багато повідомлень із регіонів України, але всі вони стосуються новин, під популярним мемом “зрада”.  А ось новини Криму та Донеччини , якщо вони не стосуються воєнних дій зазвичай позитивні: «Ницца и Ялта снова стали побратимами», «Жители Донецка больше не торопятся распродавать свои квартиры» і т.п.

ТВ- збалансоване та помірковане.

Одеські телевізійники найбільш зосереджені на місцевих новинах серед інших видів ЗМІ. Це обумовлено перш за все форматом. Адже в сітці програм телеканалів є випуски і міжнародних подій . Так, серед програм “7 Канала” є “Новини. Сьогодні в світі”. Аналогічний проект був і на “1 Городском” але зараз він не виходить в ефір. Також, як і у інтернет-колег телевізійники дають багато кримінальних новин, більшість з яких надана прес-службами відомств.

Про владу у новинах розповідають майже однаково. Можна сказати, що кожний сьомий сюжет в новинах стосується дій влади. Всі вони подаються нейтрально.  Факти та коментарі відповідають стандартам, а ось щодо збалансованості різних точок зору, то на обох каналах є сюжети, де присутня лише одна сторона конфлікту.

Преса – найнерегіональніше ЗМІ.

Менш за все місцевих новин було зафіксовано в місцевих газетах. Так, наприклад, перша шпальта  “Вечерней Одессы» № 22-23 присвячена подіям країни та світу (5 новин), офіційним релізам (3),  власною рекламою, цитатою Саакашвілі щодо його ставлення до МВФ, обзору дзвінків читачів і двома актуальними темами. Третя шпальта – повністю присвячена постаті голові партії “Успішна країна”, без жодної помітки про політичну рекламу.

Газета “Одесская жизнь” – (50 % матеріалів на місцеву тематику) містить в собі цілу низку актуальних матеріалів із різних тем, в тому числі і ЖКГ – 5 (18% від загальної кількості місцевих новин – найвищий показних серед досліджених медіа).  Щодо джинси, то серед місцевих новин її не знайдено, але в кожному номері на сторінках таблоїду є матеріали про телепроекти Савіка Шустера така собі  ніби “цехова підтримка”. Інші матеріали видання стовідсотково відповідають стандартам.

Ще одна загальна тенденція. У місцевих ЗМІ мало висвітлюється діяльність ГО.  При чому така тенденція помітна ще з першої хвилі моніторінгу. Так, у газетах за зазначений період не було жодної публікації. Лише один сюжет (3%) було помічено серед теленовин (“1 Городской”) . Інтернет видання приділили увагу ГО у 5%  (Думська) та 2,5% (Таймер) місцевих новин.

Проект “Будуємо мости заради реформ і довіри” має на меті допомогти журналістам, громадським активістам та прес-службам місцевих органів влади і самоврядування ефективно взаємодіяти. Реалізовується Інститут масової інформації за підтримки Уряду Великої Британії

Юлія СУЩЕНКО, Журналіст (Одеса). Sushenko Julia.

Нашли ошибку? Выделите и нажмите Ctrl+Enter

Ваш запрос обрабатывается....

Комментарии - Нет комментариев

Добавить комментарий

Развернуть форму



Актуально...

Самые обсуждаемые

Популярные

32 queries. 0.296 seconds.
32 / 0.296 / 13.91mb