А тем временем...

В мире

Facebook

Главная » Новости Украины » Киев

Создана: 17 June 2017 в 14:22

Громадськість України вимагає від влади не «косметичну», а реальну пенсійну реформу…

Кабінет міністрів України завершив роботу над законопроектом щодо пенсійної реформи та направив його до Національної ради реформ для схвалення. На жаль, процес роботи над цією важливою реформою відбувався з порушенням процедури громадського обговорення. Не дивлячись на те, що законопроект був ухвалений урядом ще місяць тому, документ досі не оприлюднений. В той же час навіть обмежений обсяг інформації, який був презентований громадськості Кабінетом міністрів, експерти мали можливість попередньо оцінити запропонований проект. Експерти Реанімаційного Пакету Реформ схвально оцінюють деякі положення, які закладені в урядовій концепції пенсійної реформи, зокрема, осучаснення пенсій, скасування особливих умов нарахування пенсії та виходу на пенсію тощо. Але це не пенсійна реформа, а лише параметричні зміни діючої солідарної пенсійної системи. В свою чергу експертна громадськість наголошує: пенсійна реформа – це докорінна зміна самої системи. Тому має відбутися інноваційний перехід від нинішньої солідарної пенсійної системи до моделі пенсійного забезпечення на основі індивідуальних пенсійних рахунків громадян.

Фото: Без слов.

Опрос

Как вы оцениваете свой «добробут» - уровень жизни?

Показать результаты

Loading ... Loading ...

Така пенсійна система має щонайменше три рівноправні та однаково важливі рівні:

• перший рівень – реформована солідарна ПС;

• другий рівень – накопичувальна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування;

• третій рівень – добровільне, недержавне пенсійне забезпечення.

В таких умовах громадяни отримують не одну, а декілька пенсій. Її сукупний розмір безпосередньо буде залежить від суми коштів, накопичених кожним громадянином на власних пенсійних рахунках на кожному із трьох рівнів пенсійної системи протягом всього періоду трудової діяльності.

Реформована солідарна складова трирівневої пенсійної системи (найкращий її варіант – умовно-накопичувальна система за прикладом Швеції чи Польщі із розвитком інших двох рівнів) із часом здійснюватиме функцію соціальної безпеки, а за рахунок накопичувальної складової (другий і третій рівні) пенсійна система продукуватиме довгострокові фінансові ресурси як для гідних пенсій громадян у майбутньому, так і для економічного зростання через їх інвестування сьогодні.

Гроші на індивідуальних рахунках громадян накопичувальної системи для їхнього збереження та примноження інвестуватимуться в економіку у найбільш надійні активи, що сприятиме економічному зростанню в країні, а отриманий прибуток капіталізується на індивідуальних рахунках громадян та збільшує ресурс майбутньої пенсії. Натомість, пенсійний вік у новій системі має відійти на другий план і перестати бути фактором суспільної напруги.

Враховуючи зазначене, найбільша коаліція громадських організацій Реанімаційний Пакет Реформ закликає Національну раду реформ надати пенсійній реформі статусу пріоритетної шляхом внесення її окремим пунктом у перелік пріоритетних реформ в Україні а також призначити Національного координатора пенсійної реформи, оскільки наразі вона знаходиться в переліку реформ небанківського сектору.

Окрім того, закликаємо Уряд, Міністерство соціальної політики, Міністерство економічного розвитку, Міністерство фінансів, НКЦПФР, НКФП провести відкрите спільне обговорення питань пенсійної реформи та напрацювати, за участі експертів РПР та інших стейкхолдерів, спільне бачення її майбутньої моделі, яка має врахувати такі рекомендації:

• запровадити другий рівень – накопичувальну систему загальнообов’язкового державного пенсійне страхування. Адже це є ключовим, бо завершує формування інституційних компонентів трирівневої пенсійної системи, розпочате в 2003-у році і ставить крапку у 14-ти річних зволіканнях влади, які не дали можливість громадянам створювати собі додаткову пенсію;

• активно стимулювати третій рівень – недержавне, добровільне пенсійне забезпечення;

• внести зміни до чинного законодавства щодо використання цінних паперів, що мають обіг за межами України (в тому числі суверенні єврооблігації України), суб’єктами другого та третього рівнів пенсійної системи;

• стимулювати розвиток механізмів та інструментів для хеджування ризиків, пов’язаних з коливанням обмінного курсу гривні;

• завершити модернізацію першого рівня солідарної системи.

Оригінал.

Автор: Аналітики Реанімаційного пакета реформ України.
Источник:«Политика&Деньги» - politdengi.com.ua.

Нашли ошибку? Выделите и нажмите Ctrl+Enter

Ваш запрос обрабатывается....

Комментарии - Нет комментариев

Добавить комментарий

Развернуть форму



Актуально...

Самые обсуждаемые

Популярные

49 queries. 0.160 seconds.
49 / 0.160 / 13.2mb