А тем временем...

В мире

Facebook

Главная » Новости Украины » Киев

Создана: 26 January 2018 в 08:55

Аналітик з без пекових питань Юрій Костюченко: Матеріально-технічні свідчення в новітній історії – легендарний «Кукурудзяник» АН-2 та його роль в історії радянського повітряного тероризму…

Літак Ан-2 - однодвігателевій поршневий біплан, розроблений в КБ Антонова в 1946, вироблявся в 3 країнах. І експлуатується досі в 27 країнах. Щоб розповісти в яких дивовижних місцях і за яких неймовірних обставин мені доводилося зустрічати рідний «кукурудзяник», буде потрібно чимало часу. Він став історією - не тільки авіації, але й суспільства. Одна зі сторін цієї історії може бути цікавою. 25 жовтня 1958 був здійснений перший в історії СРСР теракт на повітряному транспорті. Єю стала спроба захоплення двома невідомими особами пасажирського літака Ан-2 на маршруті Якутськ-Безіменний в аеропорту Нижні Хрести в Якутській АРСР. Загарбники вимагали летіти до США, погрожуючи підірвати літак. Пілотам вдалося сповістити наземні служби аеропорту, які поінформували міліцію і КДБ. Операція зі знешкодження терористів тривала кілька годин: після невдалих переговорів було здійснено штурм літака. Терористів були знешкоджено, а пізніше засуджено. Про жертв теракту не відомо. Так Ан-2 увійшов в історію радянського тероризму. Далі було більше…

Фото: Український літак Ан-2 «кукурузяник» - в Книзі рекордів Гіннеса.

Опрос

Как вы оцениваете свой «добробут» - уровень жизни?

Показать результаты

Loading ... Loading ...

15 липня 1970 відбулася спроба захоплення пасажирського літака Ан-2 на рейсі Ленінград-Сортавала. Нападників було двоє, за наявною інформацією, жертв не було.

25 липня 1973 сталося захоплення і викрадення в турецький Трабзон пасажирського літака Ан-2 рейсу Ростов-Сальськ. Викрадення було здійснено однією особою, жертв не було.

4 липня 1976 сталася спроба захоплення літака Ан-2 на рейсі Грозний-Еліста.

23 вересня 1976 другий пілот літака Ан-2 захопив власний літак без пасажирів і здійснив на ньому втечу з аеродрому в Пушкінському районі Азербайджанської РСР до сусіднього Ірану. Владою Ірану 25 вересня викрадач був повернений в Радянський Союз.

26 вересня 1976 в Новосибірську пілот літака Ан-2 зробив несанкціонований зліт і протаранив багатоповерховий житловий панельний будинок. В результаті зіткнення стався вибух і пожежа, внаслідок чого загинув сам пілот і 11 мешканців будинку. За наявними даними, пілот мав намір таким чином розправитися зі своєю дружиною, яка пішла від нього, та її батьками, з якими вона проживала (цікаво, що ані колишньої дружини, ані її батьків серед жертв не було).

19 жовтня 1977 відбулася спроба захоплення літака Ан-2 в аеропорту м Тарту Естонської РСР. Викрадач діяв один, жертв не було.

27 травня 1987 стався угон до Швеції літака Ан-2 Латвійського управління цивільної авіації. Літак, не долетівши до острова Готланд близько кілометра, приземлився на воду. Викрадач був затриманий береговою охороною і засуджений в Швеції до умовного терміну.

За наявною статистикою, на «кукурузник» приходиться майже 15% терактів на повітряному транспорті СРСР.

Взагалі ж, рекордсменами за кількістю спроб угонів, кваліфікованих як терористичні акти, є літаки Ту-104/134/154 - в період 1958-1991 було скоєно 19 таких спроб, в той же час було скоєно 18 спроб викрадення літаків Антонова (Ан-2 і Ан- 24), 9 спроб викрадення літаків Іл-12/14/62, 6 спроб викрадення літаків Як-40/42, і по одній спробі викрадення літаків МіГ-29 і Л-202.

Очевидно, ця статистика відображає, в першу чергу, тривалість експлуатації та розповсюдженість різних типів повітряних суден в умовах СРСР, але водночас вона руйнує деякі міфи. Зокрема, про відсутність соціальних ризиків і, в першу чергу, тероризму в радянський імперії.

Лише терористичних актів на повітряному транспорті відбувалося 1,5-1,8 на рік, використань вибухових пристроїв та захоплень заручників – 3,5-4,3 на рік; за 20 років - з 1970 до 1989 було заарештовано більше 1,5 тисячі осіб за терористичні злочини.

Звісно, це явище в той час істотно відрізнялося від того, з чим ми маємо справу зараз, але підстав для ностальгії за «безпечним радянським минулим» ні в кого бути не повинно…

Автор: Юрій КОСТЮЧЕНКО, аналітик з без пекових питань, виконавчий секретар Комітету із системного аналізу Президії НАН Украхни (Київ, Украиїна).
Источник:«Политика&Деньги» - politdengi.com.ua.

Нашли ошибку? Выделите и нажмите Ctrl+Enter

Ваш запрос обрабатывается....

Комментарии - Нет комментариев

Добавить комментарий

Развернуть форму



Актуально...

Самые обсуждаемые

Популярные

51 queries. 0.258 seconds.
51 / 0.258 / 13.47mb