А тем временем...

В мире

Facebook

Главная » Аналитика

Создана: 12 September 2021 в 11:17

Шулявський шляхопровід – боксерський аперкот столиці України…

В нашому суспільному житті (від бізнесу до сфери культури) виникає багато різноманітних конфліктних ситуацій, що виходять в публічну площину і відразу політизуються. Оцінюючи такі конфлікти ми дуже часто спрощуємо їхні причини і в усьому звинувачуємо державу, центральну чи місцеву владу, олігархів тощо. Але у кожній такій ситуації є своя логіка і своя специфіка, яку треба розуміти. В цьому зв’язку розповім одну показову історію про те, як з нібито простої проблеми виникає складний, майже політичний конфлікт. Зав’язка цієї історії: у 2017 році - після «падіння» Шулявського шляхопроводу - виникла необхідність будівництва нової розв’язки в Києві. Наприкінці 2019 року Київська міська рада звернулася до «ПКМЗ» («Перший київський машінобудівний завод», більш відомий як завод «Більшовик») для викупу містом 5-го цеху цього заводу задля будівництва на його місці з’їзду з оновленого шляхопроводу…

Фото: Шулявський шляхопровід в Києві.

Опрос

Как вы оцениваете свой «добробут» - уровень жизни?

Показать результаты

Loading ... Loading ...

…Оскільки будівля цеху № 5 - приватна власність, що належить заводу (АТ «Перший київський машинобудівний завод»), то її можна було лише викупити для суспільних потреб за ринковою вартістю.

ФДМУ (Фонд державного майна України), до сфери управління котрого відноситься завод «Більшовик», розуміючи соціальну значущість реконструкції Шулявського шляхопроводу, активно підтримав рішення щодо продажу будівлі цеху № 5 АТ «ПКМЗ» відповідно до «Закону про викуп для суспільних потреб».

Епізод другий – конструктивна спроба розв’язати проблему.

Проблема нібито проста, але вирішувати її треба за відповідними правовими процедурами. ПКМЗ та КМДА за підтримки ФДМУ розробили «дорожню карту» (простіше кажучи, організаційно-правову схему) продажу будівлі цеху № 5.

У квітні 2020 року оцінювач, обраний КМДА, визначив ціну будівлі у 240 млн грн з ПДВ. ФДМУ провів рецензування звіту про оцінку, що підтвердило відповідність встановленої ціни нормативним вимогам.

Згідно з погодженим сторонами планом, наступним кроком повинно було стати рішення Київради, що підтвердило б викуп будівлі цеху № 5 за встановленою незалежним оцінювачем вартістю.

Важливий момент - через борги підприємства (понад 500 млн грн) на все майно АТ «ПКМЗ» накладено арешти. Тож після прийняття рішення Київрадою, суд за позовом КМДА мав зняти арешт з будівлі, щоб дозволити викупівлю цеху № 5 за встановленою оціночною вартістю та реєстрацію за КМДА права власності.

Отакий був розроблений план. Якщо б він спрацював, то київська міська влада могла б здійснити викупівлю будівлі ще в березні 2021 року.

При цьому, при оплаті вартості викупівлі цеху усі сплачені кошти повернулися б до КМДА в якості погашення заборгованості заводу за місцевими податками та зборами (пам’ятаєте важливий нюанс про борги підприємства).

По суті, це була дуже вигідна для міської влади схема викупівлі будівлі, що дозволила б швидше і дешевше завершити будівництво нової розв’язки Шулявського шляхопроводу та одночасно розв’язати проблему з боргом підприємства.

Але… гладесенько було лише на папері.

Епізод третій – розгортання конфлікту. Замість пришвидшення процесу та виконання спільно розробленого плану КМДА вдалася до маніпуляцій.

Київська рада і досі не прийняла рішення про придбання будівлі 5-го цеху для будівництва Шулявської розв’язки (хоча мала б це зробити ще більше року тому).

Формальна причина такого затягування полягає в тому, що КМДА вважає завищеною оцінку будівлі цеху у 240 млн грн з ПДВ, зроблену на замовлення самої КМДА, та вимагає повторної експертизи в суді.

Водночас КМДА поширює, м’яко кажучи, неправдиву інформацію щодо оцінки цеху № 5. Представники влади міста стверджують, що Фонд оцінив будівлю у 700 млн гривень. Але в ФМДУ кажуть, що це не відповідає дійсності та є спробою перекласти відповідальність за затягування добудови розв’язки.

Тобто КМДА, з одного боку, публічно звинувачує Фонд в затягуванні процесу, а з іншого боку, одночасно сама блокує судовий процес та висуває неадекватні вимоги для зниження вартості будівлі нижче ринкової.

Як пояснити такі парадоксальні дії міської влади Києва?..

Фахівці, знайомі з такими ситуаціями, кажуть, що найбільш просте пояснення полягає в тому, що затягування будівництва дозволяє збільшити його вартість і, відповідно, заробити набагато більше.

За час будівництва, вартість реконструкції шляхопроводу зросла у понад 3 рази - з 599 млн грн до 1,99 млрд грн.

За такі гроші можна погратися і в затягування будівництва, і в політичні конфлікти з ФДМУ…

Ось така вона - формула українського бізнес-корупційного парадоксу. Це - не звинувачення, це – припущення.

Отже, процес для чиновників - важливіший за результат!..

Автор: Володимир ФЕСЕНКО, політолог, історик, політичний експерт-аналітик, політичний консультант (Київ, Україна).
Источник:«Политика&Деньги» - politdengi.com.ua.

Нашли ошибку? Выделите и нажмите Ctrl+Enter

Ваш запрос обрабатывается....

Комментарии - Нет комментариев

Добавить комментарий

Развернуть форму



Актуально...

Самые обсуждаемые

Популярные

43 queries. 0.192 seconds.
43 / 0.192 / 14.53mb