А тем временем...

В мире

Facebook

Главная » Аналитика

Создана: 14 January 2018 в 12:38

Чорний «Фейсбук»: як ведуться війни компроматів у соцмережах проти кожного з нас і скільки це коштує?..

«У «Фейсбуці» за ледь не за кожною хвилею масового обурення чи захоплення стоять фахівці, які отримали замовлення. І ці фахівці воюють з іншими фахівцями. Битви можуть вестися і між фінансово-промислово-політичними групами, і між власниками двох конкуруючих кав’ярень. Ми ж тільки здивовано спостерігаємо за черговим «срачем», який невідомо звідки виник і абсолютно несподівано згас…», - написав Сергій Клімович… А ось відомий блогер або «фейсбукер» другого-третього ешелону пише гнівний допис з приводу поганого сервісу однієї з поштових компаній. Допис підхоплюється народом і шериться скрізь, де тільки можна. При цьому, мало хто, крім адресатів, аналізує бот-акаунти, які долучаються до репостів у себе, на пабліках і в групах. Врешті-решт, допис перетворюється на новину якогось інтернет- медіа. Деякі з них пасуться в соціальних мережах, бо часто мають дефіцит інформаційних приводів, особливо у вік-енди. «Прості люди» читають про чергову лажу «свого» поштовика та йдуть до конкурента. Автор посту майже завжди домагається своїх задекларованих вимог (наприклад, відшкодування збитків). Жертва цього чорного піару і кумулятивного ефекту від низки (однієї завжди мало) таких атак може відчути зменшення своїх прибутків. А замовник, виклавши кілька сотень доларів за епізод, отримує приріст клієнтури. Після пари-трійки подібних нападів жертва наймає фахівців і готує «атвєточку».

Фото: Соціальні мережі...

Опрос

Как вы оцениваете свой «добробут» - уровень жизни?

Показать результаты

Loading ... Loading ...

Чиїх рученят справа?..

Після скандалів, що розгорілися у США з приводу впливу російських ФБ-тролів на вибори американського президента, «Фейсбук» все сильніше бореться з усілякого роду ботами і тролями. А вирощування ботоферм у «Фейсбуці» ніколи не припинялося. У кожної SMM-контори (SMM - це Social Media Marketing, або Маркетинг соціальних мереж: так називають фахівців чи організації, які спеціалізуються на просуванні повідомлень у соцмережах) вона своя.

Адміністрація «Фейсбука» ввела новий спосіб ідентифікації підозрілих акаунтів – завантаження світлини-портрета. Соцмережа просить людину показати ще одну свою світлину для порівняння, але рідко у кого з ботоводів такі є для їх фейкових акаунтів. Це неабияк ускладнює одночасне ведення багатьох акаунтів. Доводиться вигадувати нові методи.

Водночас із цим, останні кілька років інтенсивно ведеться робота з удосконалення способів бану опонента.

І якщо раніше прибрати незручне фото міг навіть ледачий, просто виконавши інструкцію з пункту «поскаржитися», то зараз це вже дорослий бізнес, для якого потрібні професійні навички та інструменти. Наприклад, власний «старий» рекламний кабінет та, відповідно, фб-акаунти з історією.

Крім того, необхідно знати, на що сильніше і на що слабше реагують модератори ФБ – а такі знання можна отримати лише емпіричним шляхом. До того ж, необхідно ПОСТІЙНО з цими опціями експериментувати і оновлювати знання.

Банили багатьох і з різних таборів в українському секторі Інтернету - Унеті - і Лещенка, і Філатова, і Малуху, і Монтян, і Трегубова, і Петрова тощо. Звичайною практикою топових «фейсбукерів» стала наявність запасного акаунту, на якому можна перекантуватися, доки не звільнять з інтернет-тюрми основний профіль.

Потрібно сказати, що, з одного боку, атакувати набагато легше і дешевше, аніж захищатися, а з іншого – з кожним днем користувачі все більше нарощують «товсту шкіру» і все менше вірять повідомленням у соцмережах.

І тепер те, що раніше їх брало за живе, вже не діє. Та якщо подіяло, то для нівелювання одного умовного негативного матеріалу людині, яка чистить піар-образ свого клієнта, доведеться про нього створити мінімум чотири еквівалентні, але вже позитивні (або псевдонегативні) продукти.

Послуги чорного ринку…

Існує широкий перелік робіт чорних есемемників, які зазвичай в бізнесі працюють на посадах фахівців з антикризового піару, конкурентної розвідки або SERM (Search Engine Reputation Management, або діяльність з очищення мережевої репутації замовника на стику SMM, PR, SEO).

За полем діяльності ці послуги можна розділити на роботу в традиційному інтернеті та діяльність лише в соціальних мережах.

Мета одна: якщо говорити просто, змусити опонента страждати - або втрачаючи гроші, перспективи розвитку чи клієнтуру, або читаючи про себе брехню/незручну правду, або просто не даючи йому працювати. Якщо кампанія повноцінна і довга, то може йти мова про тисячі доларів.

У соцмережах найдешевшими є одноразові послуги, які не виходять за віртуальні межі.

Це створення і посів (seeding) фотожаб (карикатурних колажів) чи текстів – від $200 за пакет (ціна без агентської комісії); розповсюдження гіперлінків на джинсу і чорнуху – від $300 за пакет.

Атака тролів на ресурси опонента - $1/коментар; робота з топовими фейсбукерами з донесення якоїсь інформації широкому загалу – між $50 і $100 за текст з вашими тезами (посередник отримує агентську комісію 10 – 25% від суми); прибирання незручного контенту шляхом блокування записів, світлин або й навіть цілих профілів тощо – ціна договірна.

В останньому випадку оплата зазвичай робиться по факту: ми вам список зробленого зі скріншотами, ви нам – грошові перекази.

Дорожчими є послуги «на абонплаті» – наприклад, регулярні атаки тролів на конкретних персонажів нашого громадського життя; закошмарювання профілів приватних осіб, які мали нещастя бути топ-менеджерами ворога твого клієнта; робота в коментарях під записами твого клієнта проти тролів (це вже не атака, а захист); масове зниження оцінок Reviews на фб-сторінці твого бізнесу – коли тролі ставлять «одиницю» на оцінках бізнес-сторінки у «Фейсбуку».

Далі за ціною комбіновані SMM і не-SMM послуги. Тут йдеться як про вплив у соцмережах, так і поза ними в інтернеті, зокрема, про вплив на пошукову видачу «Гугл». Тут вам і створення анонімних чорнушних веб-сайтів (наприклад, «Дубовой», «Українська Кривда», «Оберіг Слоссера»), і накручування показників (фейкові лайки, шери, коментарі за допомогою сервісів на кшталт SMMlaba) для підняття вгору негативних матеріалів у списку пошуковика «Гугл» за тим чи іншим запитом. На ілюстрації з Дубовим видно, що половина з топ-4 видачі є чорнухою.

Ще дорожчі акції, які поєднуються з якимось діями офлайн. І тут вже інтернет - лише одна з ланок кампанії. Яскравим і досить свіжим прикладом є провокація до бійки голови ЦПК Віталія Шабуніна.

Ідеологи мережевої герільї…

Зазвичай люди (і піарники, і дизайнери) довго такими речами не займаються – не більше трьох років. Позначається моральна втома від щоденного бруду.

Передається аванс – як правило, конверт з доларами, – і починається робота під чуйним кураторством гуру гуманітарних технологій. Підрядник формує у штатному режимі робочу групу з райтерів, дизайнерів, есемемників та фахівців з просування контенту.

Перші по тезах створюють тексти, другі – «візуалку», треті готують це все для Мережі, а четверті домовляються про розміщення заказух на потрібних майданчиках, починаючи з будь-яких ЗМІ, і закінчуючи групами в «Одноклассниках».

Ціни сягають від п’ятидесяти доларів за новину у дрібному Інтернет-виданні – до десятків тисяч доларів на телебаченні.

Контент узгоджено, сценарії написані, а майданчики проплачені – і машина запускається: в десятках груп, пабліків і під дописами вельмишановних лідерів громадської думки розпочинають свій хоровод тролеводи, завданням яких є припинення будь-якого супротиву з боку жертв атаки. Всі дії ретельно документуються і передаються замовнику.

Україна – велике село. Тому всі одне одного знають, а, отже, і в курсі того, хто почому кому що зробив. Звісно, під час виборів попит на таких фахівців значно зростає, у кілька разів. За моїми спостереженнями, існує десь три десятки команд зі чорного піару.

Деякі мають свою спеціалізацію. За свою десятирічну практику роботи у дотичних до цієї сферах мені довелось пропрацювати мінімум з півдесятком таких неформальних бригад. Ще про роботу стількох само я чув, або бачив її результати.

Теоретично існують неписані правила не працювати безпосередньо проти колег-технологів, лише проти об'єкта замовлення. І не працювати проти своєї держави. Втім, чи самі вони дотримуються цих принципів, оцінити не можна.

З Росії може йти замовлення на дискредитацію чи просування якогось українського політика через посередника.

Замовники теж бувають дуже різними. І хоча ринок не настільки поділений, як лобізм в США взірця 1990-х, коли фірма була або республіканська, або демократична (зараз багато хто – bipartisan), але певний розподіл все ж існує.

Нечасто у колишніх регіоналів і умовних проукраїнських збігаються кандидатури технологів. Втім, нерідко одна й та сама команда одночасно може працювати на різні боки конфлікту, та ще так, що у фіналі все вдало задокументовано та всі всім задоволені. Це відбувається на рівні суб-підряду, коли, наприклад, потрібно терміново винайняти якихось тролеводів.

Якщо не торкатися політики і разових бізнес-конфліктів, то чорними технологіями активно користуються на банківському, розробницькому та аграрному ринках, тобто там, де є високий рівень конкуренції. Також нерідко війни затівають між собою місцеві еліти.

Окрему категорію у даній царині складають ті, хто працює на Кремль – власне, російське Ольгіно, українські медведчукцівці, нерідко - колишні регіонали.

Що буде в 2018-му році?..

Набагато активніше почнуть використовувати Twitter, натомість забудуть ОК і ще більше зменшать роботу в VK.

Продовжать свій активний розвиток Viber і Telegram, перший в якості низової комунікації соціальних груп, другий – як тематичні канали на будь-який смак. Бюджети на чорні технології мають тенденцію до росту, особливо коли на носі наступні вибори.

Джерело.

Автор: Інкогніто.
Источник:«Политика&Деньги» - politdengi.com.ua.

Нашли ошибку? Выделите и нажмите Ctrl+Enter

Ваш запрос обрабатывается....

Комментарии - Нет комментариев

Добавить комментарий

Развернуть форму



Актуально...

Самые обсуждаемые

Популярные

47 queries. 0.358 seconds.
47 / 0.358 / 16.08mb