А тем временем...

В мире

Facebook

Главная » Аналитика

Создана: 14 March 2018 в 16:19

Лидер Всеукраинской общественной организации «Союз защиты предпринимательства» Сергей Доротич: При введении налога на выведенный капитал богатые станут еще богаче за счет бедных?..

Президент Украины Петр Порошенко предлагает ввести налог на выведенный капитал сначала для малого и среднего бизнеса. При этом президент отметил, что не намерен вносить в парламент законопроект о налоге на выведенный капитал, который предусматривает замену налога на прибыль, и выносить эту законодательную инициативу на повторное обсуждение. Подчеркнем, что несколько недель назад на своей пресс-конференции перед журналистами гарант предлагал налог на выведенный капитал именно как альтернативу налогу на прибыль. Кроме этого, Международный валютный фонд настаивает на доработке президентского законопроекта о налоге на выведенный капитал. И это еще не все новшества, которые в будущем ожидают предпринимателей. Так, например, Порошенко снова поднял вопрос отмены третьей группы упрощенной системы. Сейчас гарант выступил против этой идеи, но не стоит забывать, что часть депутатов от БПП и членов правительства идею реформирования упрощенной системы поддерживают. Чем обернутся такие эксперименты с налогами для малого и среднего бизнеса, в эфире радиостанции «Голос Столицы» проанализировал глава Всеукраинской общественной организации «Союз защиты предпринимательства» Сергей Доротич.

Фото: Сергей Доротич.

Опрос

Как вы оцениваете свой «добробут» - уровень жизни?

Показать результаты

Loading ... Loading ...

- Податок на виведений капітал, як альтернатива податку на прибуток. Що б це змінило для підприємців?

- Перш за все, це змінило б правила гри. Зокрема я, як власник кількох підприємств на загальній системі оподаткування, відношусь до податку на виведений капітал дуже з обережністю. Перше питання, яке мене турбує, це реальне виконання законодавства нашими виконавчими органами. Тому що на жаль, чи на щастя, у нас багато гарних законів, які не працюють, або працюють викривлено. Що стосується самого принципу податку на виведений капітал, то це оподаткування виведеного прибутку. Підприємство сплачує податок з прибутку тоді, коли воно виймає гроші, грубо кажучи, з обігу, забираючи у вигляді дивідендів чи інших винагород. На перший погляд, на що й купляється більшість підприємців, це гарна ініціатива. Але я розумію пересторогу МВФ.

- З чим вона пов'язана?

- Для закордонних інвесторів виникають нерівні правила гри на нашому ринку у порівнянні з міжнародними. До прикладу, наш внутрішній підприємець-інвестор має преференції у частині податку на прибуток у порівнянні з іноземними. Тому що маючи тут прибуток від підприємницької діяльності, я не сплачую податок і інвестую цей прибуток у якісь додаткові активи, наприклад, підприємство купляє нерухомість, обладнання, тощо. А іноземець ввозить гроші, які вже оподатковані за межами країни, в його юридичній директорії, де він сплатив усі податки. Іноземні гроші «очищені», і ці гроші, які вводить зовнішній інвестор, фактично, дорожче ніж ті, які будуть пр ПНВК на нашому внутрішньому ринку у підприємців. Ще одна пересторога - як представник малого підприємництва, я розумію, що податок на виведеинй капітал не зовсім справедливий. Зараз до податку на прибуток і так виникають питання, бо у нас розмір податку сталий, а в усіх передових країнах світу податки на прибутки прогресивні. Чим більші доходи, тим більший відсоток податків. На жаль, у нас зворотня практика, і навіть поговорюють про регресивну податкову систему. Це нелогічно, як на мене. Якщо взяти економіку передових країн світу, ЄС, Америку, там чим більше дохід — тим більше зростає ставка. Тобто, якщо ти маєш дохід 10 тисяч доларів, ти майже нічого не платиш. А якщо маєш мільйонні доходи, то податки сягають 40% і більше. І це правильно. У нас натомість с запровадженням єдиної шкали вже створено прецедент, бо що малий, що великий бізнес, всі платять однаковий відсоток податку. Якщо зараз буде зняте це податкове навантаження, то виграє той, хто на старті запровадження цієї ініціативи має більший капітал. Скажемо так, ви заробили один мільйон доларів. З них маєте заплатити податок на прибуток. Грубо кажучи, 20%. І у вас є вибір: або заплатити ці податки і забрати цей мільйон, або за ці гроші купити якісь активи відповідно в Україні. Ви виходите на ринок, ваші кошти апріорі дешевші, на 20% у порівнянні з заощадженнями громадян і коштами зовнішніх інвесторів, ви поза конкуренцією і ви виходите на ринок. Хто виграє? Виграє той, хто виходить з більшим мішком грошей. Якщо я мікропідприємець і маю відповідно 100 тисяч і виходить великий бізнес, який має мільйон. Великий переб’є ціною меншого. Тому існує ризик, що відбудеться певного роду монополізація. Ті, що багаті стануть ще багатшими за рахунок бідніших, тому що багатші скуплять бідніших, рано чи пізно. Для великих завжди буде вибір — або сплатити податки, що не дуже вигідно, або ж купити хай навіть непотрібне, але зайве підприємство, завод, крамничку чи будь який актив.

- Реформування спрощеної системи хочуть через те, що великий бізнес використовує спрощенців для сплати менших податків. Правильно?

- Є певні схеми ухиляння, але вони мізерні, не більше 10% від усіх, хто працює на спрощеній системі оподаткування. Знищувати спрощенку, або заміняти її податком на виведений капітал неможна. У цьому розрізі мене взагалі лякає ідея — я не знаю, звідки вона виникла — коли президент вибирає для експерименту щодо податку на виведений капітал малий і середній бізнес, який і так найбільше потерпає в українських реаліях. Давайте згадаємо, що весь минулий рік кошмарили якраз малий і середній бізнес шляхом запровадження системи блокування податкових накладних. Зазначена система не стосувалася великого бізнесу. Експеримент провели на малому і середньому бізнесі, заблокувавши мільярди гривень на рахунку і створивши певні економічні колапси для малих підприємців. Ви знаєте, випробовувати на найбільш вразливому сегменті економіки, на такому, який потерпає, це - невірно. Щодо спрощеної системи оподаткування, вкотре дякую вам, журналісти «Голос столиці», що ви приділяєте цьому увагу, я підкреслю, що спрощена система оподаткування на даному етапі є єдиною можливістю для розвитку бізнес-ініціативи саме в малому і мікросегменті бізнесу. Тому що вся наша фіскальна система - це репресивна машина, яка чавить малий мікробізнес. На загальній системі оподаткування розвинути мікропідприємство практично неможливо, це скоріше героїзм, аніж суцільна практика. Спрощена система оподаткування дозволяє мінімізувати контакт з податківцями, з контролюючими органами і дає змогу розвивати бізнес-активності.

- Пише слухачка: «отже, великий бізнес отримує дотації від держави, ще й податки на виведення капіталу платити не буде, а малий і середній бізнес нехай загинається».

- Малому мікропідприємництву треба дати пільгові умови, щоб він проріс, знаєте, як зернятко, яке проростає колоском у сприятливих умовах, а потім можливо і потужним дубом. А велике, потужне підприємство повинно сплачувати більше податків у порівнянні з малим, для того щоб справді утримувати державу і виконувати соціальні функції. Це ті моделі, які довели свою ефективність і які працюють у передових країнах світу. Якщо ми не будемо калькувати цей передовий досвід, то я не думаю, що нас чекатиме якесь світле майбутнє.

- Скільки сьогодні податків має сплачувати підприємець, фізична, юридична особа, у кого які податки, де найбільше?

- Щодо фізичних осіб підприємців, то на сьогодні є три групи: перша, друга і третя. Максимальний податок, який сплачує третя група, це 5% від обігу, плюс ЄСВ. Що стосується загальної системи оподаткування, тут значно складніша система, треба сплачувати ПДВ, що складає 20%, і податок на прибуток 18%. Що стосується зарплати, то податки що на спрощеній системі оподаткування, що на загальній системі оподаткування однакові: ЄСВ – 22%, податок на доходи фізичних осіб – 18%, військовий збір у розмірі 1,5%, сукупне податкове навантаження на зарплату на спрощеній системі оподаткування сягає більше 42%, а на загальній системі оподаткування, додається ще і ПДВ, тобто, податкове навантаження більше 60%. Вкотре зауважу, що податкове навантаження на зарплату в Україні найбільше в Європі, і проти цього постійно виступають всі активісти і підприємці. Саме завдяки цьому непомірному податковому тягарю на зарплату і виникають бажання у підприємців оптимізувати чи зменшити податкові видатки, тому вони запроваджують певні схеми ухиляння і у частині використання спрощеної системи оподаткування.

Источник.

Автор: «Политика&Деньги» - politdengi.com.ua.
Источник:«Политика&Деньги» - politdengi.com.ua.

Нашли ошибку? Выделите и нажмите Ctrl+Enter

Ваш запрос обрабатывается....

Комментарии - Нет комментариев

Добавить комментарий

Развернуть форму



Актуально...

Самые обсуждаемые

Популярные

48 queries. 0.345 seconds.
48 / 0.345 / 16.24mb