А тем временем...

В мире

Facebook

Главная » Аналитика

Создана: 10 December 2015 в 10:27

Голова Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна прокоментувала ситуацію навколо податкової реформи…

Це інтерв’ю не було заплановане. Просто на засіданні профільного комітету парламенту 9 грудня 2015 р. розглядалася низка «вкрай актуальних» питань. Наприклад, звільнення від сплати ПДВ електромобілів, які б зубожілі співвітчизники відразу побігли купувати. Наприклад, приведення у відповідність із дійсністю законодавства про оподаткування алкогольного пива (не сезон, як мінімум). І тут - фраза самої Ніни Южаніної: «Зловила себе на думці. Як ми можемо зараз обговорювати податкові зміни, якщо в нас буде прийнято новий Податковий кодекс?» Про це й поспілкувалися.

Фото: Ніна Южаніна.

Опрос

Как вы оцениваете свой «добробут» - уровень жизни?

Показать результаты

Loading ... Loading ...

Ольга Германова: - Якою є поточна ситуація з підготовкою змін до Податкового кодексу?

Ніна Южаніна: - На засіданні Національної ради реформ був озвучений ряд пропозицій для того, щоб пом’якшити підхід до оподаткування, запропонований Міністерством фінансів. 10 разів наголошувалося на надскладній ситуації у відносинах з МВФ.

Було наголошено на тому, що країна може дозволити собі таку лібералізацію, яку може зробити за власні кошти, без підтримки країн-донорів. Запропоновано прийняти компромісний варіант на цьому етапі, що є, тобто на сьогодні, для того, щоб скласти державний бюджет на 2016 рік і щоб країна почала працювати. І далі - дивитися вже по тому, наскільки і що ми собі можемо дозволити зробити.

Названо десь до 20 пунктів, які, власне, незважаючи на те, що Президент нібито має бути осторонь, за його втручання послаблюють фіскальне навантаження, запропоноване в концепції податкової системи, яку ще в березні ми почули від пані Наталки (Наталії Яресько, міністра фінансів України. - Ред.).

В результаті цих перемовин було запропоновано ряд позицій, які необхідно внести до документу, щоб справді почати шлях до детінізації і стабілізації економіки. На мій погляд, це незначні кроки, мені як автору законопроекту 3357 (проекту закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової лібералізації» від 26.10.2015 р., реєстр. № 3357. - Ред.) дуже шкода, що він не може бути в роботі повністю і комплексно. Але із законопроекту 3357 буде взято деякі розділи повністю і деякі частково.

Аналізувати ми зможемо тоді, коли побачимо закінчений документ, який буде наданий Міністерством фінансів. І орієнтуватися, і працювати над ним далі в сесійній залі. Єдине, що я хочу сказати: документ, який запропонований урядом, неприйнятний ні вчора, ні сьогодні.

Це нова редакція Податкового кодексу, запізніла і надто складна для сприйняття людьми, що читатимуть документ із 800 сторінок. І майже в останню мить пані Наталка погодилася з цим, що нова редакція Податкового кодексу може бути застосована не раніше, ніж з 1 квітня 2016 р.

- В частині адміністрування чи ставок?

- Уся. Розумієте, як вона пояснює, в них (уряду. - Ред.) цілісний документ, який і за суттю, і за логікою викладу означає більше, ніж ставки. Коли ми побачимо це «більше, ніж ставки», тоді зможемо говорити. Щоб дотриматися вимог, які були поставлені перед нами і взяті як зобов’язання, Міністерство фінансів все-таки має порахувати бюджет на підставі компромісних ставок.

І це буде, я так думаю, в новій редакції Податкового кодексу окремо виписано в перехідних положеннях. Що оце все, 99% тексту, набирає чинності з 1 квітня, але, щоб ми змогли сформувати бюджет, у перехідних положеннях буде зазначатися про встановлення певних ставок.

Взяти цілі розділи з 3357 і вставити в Податковий кодекс, який запропонували, складно. З’їде нумерація, статті. Тому уряду потрібен певний час, щоб напрацювати цей новий документ.

Таких ліберальних змін, які запропоновані в 3357, не буде, але не буде й жорсткого варіанту, запропонованого урядом. Тому варіант називається компромісним.

- А в частині РРО для спрощенців можете уточнити, чого чекати?

- Ця тема найбільше обговорювалася. Є норма в урядовому законопроекті про те, що друга група має перейти на застосування РРО.

По-перше, це не може бути з 1 січня. Це може бути не раніше, ніж з 1 липня 2016 року.

По-друге, вартість програмного фіскального забезпечення, яке надаватиме можливість фіксувати всі операції, здійснені підприємцями, буде компенсовано за рахунок бюджетів. Чи місцевих і державного і в якій пропорції – про це поки що нічого не пропонувалося.

- То все ж таки бюджет буде ухвалено на новій чи старій податковій базі?

- Оскільки з МВФ було досягнуто домовленості, що бюджет приймається на податковій системі, яку запропонувало Міністерство фінансів, і тільки у зв’язку з тим, що існує законопроект 3357, довелося дещо передомовлятися і доводити, що ми дійсно намагаємося боротися з тіньовою економікою і це може бути тільки через лібералізацію, то частину пунктів вдалося хоча б якось пом’якшити. І ця пом’якшена система має бути внесена до зали, ми маємо за неї голосувати.

В цій пом’якшеній системі, в певному розділі, буде прописано, що сама редакція Податкового кодексу набере чинності з 1 квітня 2016 року, але в перехідних положеннях буде вказано про ставку ПДФО, про ставку податку на прибуток із наданням інвестиційної знижки в розмірі 30% від вартості придбаних основних засобів і не більше 50% отриманого прибутку у звітному періоді.

Компромісні варіанти справді досягнуті. Я не готова зараз вам доповідати їх, але вони є. Наприклад, компромісним є скасування авансових платежів з податку на прибуток. Цієї норми не було в задекларованих Міністерством фінансів змінах. І є ще низка таких компромісних пунктів.

- Очевидно, що процедура ухвалення податкових змін буде не стандартною. Тобто другого читання не буде, документ потрібно відразу прийняти в цілому?

- Перше, що запитували в Арсенія Петровича (Арсенія Яценюка, Прем’єр-міністра України. – Ред.): чому сьогодні ми тільки повертаємося до цього питання? Відповіді немає. Які можливості в парламенту, що буде відбуватися – я не коментую. Документ не готовий.

Навіть якщо по-людськи поставитися, то треба дві доби для того, щоб знову переробити документ. Це - як мінімум. Тому давайте отримаємо документ, а потім будемо говорити. А нам, членам профільного Комітету Верховної Ради, потрібно два тижні, щоб законопроект прочитати і вносити до нього правки.

Джерело.

Автор: Розмову вела Ольга ГЕРМАНОВА.
Источник:«Политика&Деньги» - politdengi.com.ua.

Нашли ошибку? Выделите и нажмите Ctrl+Enter

Ваш запрос обрабатывается....

Комментарии - Нет комментариев

Добавить комментарий

Развернуть форму



Актуально...

Самые обсуждаемые

Популярные

49 queries. 0.172 seconds.
49 / 0.172 / 13.69mb